30 Nisan 2010 Cuma

DİKİŞ MALZEMELERİ VE ÖLÇÜ ALMAK


Dikiş hakkında hiçbir bilgisi olmayan birine anlatıyormuş gibi başlamak istiyorum pratik dikiş bilgileri serisine,bu bilenlere sıkıcı gelebilir ancak bilen bilmeyen herkes faydalansın istiyorum.Önce ihtiyacımız olan malzemelere bakalım;düz riga,eğri riga ve kol rigası benim kullandıklarım.Başka riga çeşitleride var ancak ben bunları kullanıyorum.

Bunların kullanımını kıyafetlere geçince göstericem inş.Tabi bunların yanında makas,sabun veya çizim taşına gerek olduğunu söylememe gerek yok heralde :)

Malzemeler dışında önemli olan ikinci konuysa doğru ölçü almak.Bunu göstermek için victoria's secret mankenlerinden yardım aldım :)



Bu esmer hatunun üzerinde gösterdiğim gibi omuz ölçüsü,beden (göğüs)ölçüsü ve kol ölçüsünü göründüğü gibi alıyoruz,kol bu şekilde tutularak alınmalı.



Şu elbisenin güzelliğine bakarmısınız bayıldım rengine modeline...:)Neyse ölçülere dönelim,sıra bel ve basen ölçüsünde.Bel ölçüsünü dikmek istediğiniz şeyin beli nerede olsun istiyorsanız oradan ölçün mankendeki ölçü yüksek bel bi eteğe veya pantolona uygun,daha düşük bel bir şey isterseniz istediğiniz düşüklükten ölçebilirsiniz.Basen ölçüsü alırken dikkat edilmesi gereken şeyde bacakların birbirine bitişik durması.Ayrıca ölçü alırken bol olmasını istiyorum diyerek mezuraya bolluk vererek ölçmeyin çünkü istediğiniz bolluğu biçerken vericez.



Ve son olarak boy ölçüsü ile ölçü alma işlemi bitiyor...Elimden geldiğince anlattım,evet bilenler için sıkıcı bir post biliyorum :) Başlangıcımız böyle oldu bundan sonrakilerde daha dişe dokunur şeyler işleriz inş.Nasıl biçileceğini merak ettiğiniz kıyafetler,modeller var ise eğer mailime bunları bekliyorum görsel olarak buradan biçmesini gösteririm...

1 yorum:

insicam dedi ki...

Takipteyim :)

Related Posts with Thumbnails