8 Ekim 2010 Cuma

GÖMLEK DEĞİŞTİRME-KOLAY ETEK

Son zamanlarda büyük parçalar dikmektense küçük şeyler dikmek yada birşeyleri dğiştirmek istiyor canım,daha eğlenceli oluyor böylesi.Bu yüzden gözüm hep giymediğim,dolabın bi köşesinde kalmış giysiler arıyor ki biraz değişiklik yapayım.Bu göz gezdirmeler de,radara iki gömlek takıldı ikiside güzel bir işlemden geçtiler.İlki tam tamına 30 küsür senelik bir gömlek.Peki kimin gömleği? hiç görmediğim rahmetli dedemin yurtdışından aldığı ama hiç giyemediği gömleği.Giymek bana nasipmiş demek ki diyorum.Rengini önceden beri çok beğenirdim ama orjinaliyle giyemeyeceğim için hep modifiye edilmeyi bekliyordu,sonunda değişiklikleri gerçekleştirebildim.


Gömleğimiz bu.İşlemeleriyle falan gayet şık ama bu haliyle bana oldukça büyük tabiiki.Aslında yakası eskilerden kırlangıç yaka diye bilinen kocaman bir yakaydı,onu benden önce halletmişler :)


Ben ilk önce boyunu kısaltmakla başladım işe ki bunu yaparken aklımda o parçadan bir yaka yapmak vardı.Bu yüzden kendi yakasını söktüm.Arkasına 2 tane pens uyguladım,hala büyüktü bu yüzden arka ortadan oturtmalı bir dikiş geçtim hala büyük gelince yanlardan biraz girdim üzerime göre yaptım sonunda.




Son hali budur,etek kısmından çıkan parçayla kravat yaka yaptım.Bunu yapmak için ihtiyacınız olan şey uzun dikdötgen bir parça.İkiye katlayıp yakaya yerleştirdikten sonra,boynunuza oturtmak için omuz hizasından,yakanın iç tarafından iki tarafada birer pens atmanız yeterli oluyor.Fotoğraftaki etek te benim ilk başta bir elbise yapmak için yola çıktığım ancak beğenmeyip bu eteğe dönüştürdüğüm bir dikiş kazası parçası :)Yaz geçti ama bir dahaki yaza yada ben kışında etek giyerim diyenler için çok çok basit bir dikişi var deneyebilirsiniz.Benim kumaşım şifondu.Ve boyuna uzun dikdörtgen parçayı boydan boya diktim.Görünen eteğin 2 katı boyundaydı yani.İkiye katlayıp bel kısmına da lastik geçirebilmek için bir parmak kalınlığında içe diktim,lastiği geçirince buyrun etek hazır.İki katlı yapmam hem balon etek havası verdi hemde ben astarla uğraşmamak için bu yola başvurdum :)


7 yorum:

naki dedi ki...

muazzamm bir elbise. baska soz bulamıyorum...gomlegın rengı zaten guzel yenılenmesıyle daha gösterıslı olmuş. etek kumasının tıpkısını aramaktayım suaralar etek dıkmek ıcın :)

umarım bu yaptıgında senın torunlarına kadar gider ;)

nihalasli dedi ki...

harika olmus canim,nasil aklina geldiyse bravo:) gomlek cok guzel kullanmamak olmazmis.

vintageduygular dedi ki...

Gömlek gerçekten çok güzel ama sen dahada güzelleştirmişsin! Çok beğendim! Eline sağlık ;)

SİHİR dedi ki...

naki:mersi canım :)valla harika olur torunlarıma kalırsa onlarda ilerde el atarlar beğenmezlerse...

nihalasli:sağol tatlm öyle arada esiyor bu kafaya işte:)

Vİntage Duygular:ah teşekkür ederim,hepimizin ellerine sağlık :)

Bayram Kombesi dedi ki...

Merhaba ben geldim tanismaya. Yeni kesfettim bu blogu ve izlemeye aldim. Guzelpaylasimlarda bulusmak dilegi ile, sevgiler.

Modavesaire dedi ki...

heeey ben de yeni keşfettim seni aradım taradım buldumm. şimdi gezicem blogundaa. sevgileer

SİHİR dedi ki...

hoşgeldiniz:) efendiim buyrun dilediğiniz kadar gezin kapılar sonuna kadar açık:).... sevgiler...

Related Posts with Thumbnails