21 Şubat 2010 Pazar

BAB-I ESRAR


Arka Kapak:Ahmet Ümit'ın son romanı, Bab-ı Esrar...Yaşamı, aşkı ve inancı yeniden düşünmek için... Yedi yüz yıldır çözülemeyen sır; Şems-i Tebrizi cinayeti... Yedi yüz yıldır süren bir sevda; Şems-i Tebrizi ile Mevlânâ Bab-ı Esrar sadece bir gerilim romanı değil, aynı zamanda bir sırlar kitabı.

Fantastik öğeleri kullanarak çok katmanlı bir dil yaratan Ahmet Ümit bu yapıtında Mevlevilik temelinde din ve inanç üzerine ilginç sorular soruyor. Din ile aşk arasında, inanç ile sevda arasındaki ilişkiyi bambaşka bir açıdan gözlerimizin önüne seriyor. Dünyayı, yaşamı, inancı ve aşkı, yeniden düşünmemiz, yeniden araştırmamız, yeniden okumamız için...

Kitabı okuyalı uzun süre oluyor aslında ama,sırası geldikçe bende etki yaratan kitapları önceden okumuş olsamda paylaşmak istiyorum burada.Bu kitabın ilk önce isminden hoşlanmıştım böyle arapça kelime tamlamaları çok hoşuma gider çünkü az buçuk yabancı olmadığımdan bu dile sevdim işte ismini.Mevlana ve Şemsin hayatına dair şeyler buldukçada daha çok beğendim.Şemsin yaşadığı zamanlara,bulunduğumuz zamandan Kimya(bayan kahraman)yla bir köprü kurarak götürmesi beni etkiledi.Bunun yanında edindiğim bilgilerde cabası.Ayrıca bu kitabı okuduktan sonra Kimya nın başına gelenlere benzer bir olayın bir tanıdığın başındanda geçtiğini tesadüfen öğrendim (bu olaydaki kahraman Şems değil tabii)ve vayyyy bee dedim,öyle ya olmayacak işler değil
hikmetinden sual olunmaz...Elif Şafağın Aşk ı ve bu kitap sayesinde Şemsi tanıdım ve sevdim.Öncedende tanıyordum tabi ama ben amanda elime şöyle araştırmalık bir kitap alayımda şunu şunu okuyayım tarzında bir insan olmadığımdan bu tarz kitaplar benim için iyi oluyor hem okuma isteği oluşturuyor bir yandanda öğretiyor.Kısacası tavsiye edilir dostlar...

6 yorum:

Kalbişeker dedi ki...

Bende bu kitabı uzun zamandır almak istiyordum ve Kitap fuarını bekliyordum..Fuar öncesi tavsiyen kesin almam gerektiğiini düşünüyorum..Ben ayakkabıları bekliyorumm bu arada (:

SİHİR dedi ki...

Ewet okunmanı kesinlikle tavsiye ediyorum.umarım beğenirsin.valla ayakkabıları bende bekliyorum inş sıra gelirde onlara:)

Kalbişeker dedi ki...

İnşallah (:

SEVECEN dedi ki...

sen ilhan irem dinliyosun bu yazından onu çıkardım yanlışmıyım...

SİHİR dedi ki...

Evet İlhan İrem dinlerim yanlış değil:)

SEVECEN dedi ki...

yürübeee...işte kaliteli bir insan daha..kaliteden anlaya bir insan daha.......

Related Posts with Thumbnails